Potrebujeme váš súhlas na využitie jednotlivých dát, aby sa vám okrem iného mohli ukazovať informácie týkajúce sa vašich záujmov. Súhlas udelíte kliknutím na tlačidlo „OK“.
Braking Questions - Comparison between probabilistic mathematical safety margins calculations and operational data
NORMA vydaná dňa 1.5.2008
Označenie normy: UIC B126/DT421-1ed.
Dátum vydania normy: 1.5.2008
Kód tovaru: NS-1190168
Počet strán: 79
Približná hmotnosť: 237 g (0.52 libier)
Krajina: Medzinárodná technická norma
Kategória: Technické normy UIC
The document DT 414 proposes a methodology based on Monte-Carlo algorithm to simulate the safety margins, represented by "k safety coefficients", to be introduced in ERTMS guaranteed Emergency Braking Curve. In order to calibrate the results of this simulation the UIC Leaflet B 126-15C has analysed the statistical data of real recorders mounted on Rolling Stock in different Countries. Recording of train sets and locomotive hauled trains in Germany, Austria, Italy, France. have been analysed. The experimental data have been compared with the result of simulation in the limited range of k coefficients 10-2 to 10-4 due to the limited number of samples. Generally the 2 k values, simulated and real are comparable eventually with a little adaptation of simulation input parameters. The results encourage continuing such comparison to improve simulation realism. In this way it would be relevant to work particularly on the accuracy of recorder input parameters and the extension of data domain. "+ "
Name:
Chcete mať istotu, že používate len platné technické normy?
Ponúkame Vám riešenie, ktoré Vám zaistí mesačný prehľad o aktuálnosti noriem, ktoré používate.
Chcete vedieť viac informácií ? Pozrite sa na túto stránku.
Posledná aktualizácia: 2024-09-12 (Počet položiek: 2 346 316)
© Copyright 2024 NORMSERVIS s.r.o.