Potrebujeme váš súhlas na využitie jednotlivých dát, aby sa vám okrem iného mohli ukazovať informácie týkajúce sa vašich záujmov. Súhlas udelíte kliknutím na tlačidlo „OK“.
Braking Problems - Feasibility study on the replacement of cast iron blocks with L blocks (additional block brake on coaches)
NORMA vydaná dňa 1.5.2005
Označenie normy: UIC B126/DT413-1ed.
Dátum vydania normy: 1.5.2005
Kód tovaru: NS-1190162
Počet strán: 64
Približná hmotnosť: 192 g (0.42 libier)
Krajina: Medzinárodná technická norma
Kategória: Technické normy UIC
The avoidance of noise is an increasingly significant issue for all the railways in Europe. One of the chief ways of achieving this is to replace the cast iron brake blocks which presently predominate with composite products. For new-build wagons, this retrofitting process has already begun, whilst for existing wagons preparations are underway. Rolling noise can also be significantly reduced, however, on disc-braked coaches with an additional cast iron block brake, if the cast iron block is replaced by one made of composite materials. This feasibility study estimates the anticipated noise reduction and of the necessary preparations and accompanying measures. "+ "
Name:Fragen des Bremswesens. Machbarkeitstudie zum Ersatz der Graugusssohle durch eine LSohle bei der Zusatzklotzbremse von Reisezugwgen|"+ "
Chcete mať istotu, že používate len platné technické normy?
Ponúkame Vám riešenie, ktoré Vám zaistí mesačný prehľad o aktuálnosti noriem, ktoré používate.
Chcete vedieť viac informácií ? Pozrite sa na túto stránku.
Posledná aktualizácia: 2025-07-17 (Počet položiek: 2 208 096)
© Copyright 2025 NORMSERVIS s.r.o.