Potrebujeme váš súhlas na využitie jednotlivých dát, aby sa vám okrem iného mohli ukazovať informácie týkajúce sa vašich záujmov. Súhlas udelíte kliknutím na tlačidlo „OK“.
Design requirements for rail-bridges based on interaction phenomena between train, track and bridge
Automaticky preložený názov:
Konštrukčné požiadavky na železničných mostov na základe javov interakcie medzi vlakom, trať a most
NORMA vydaná dňa 1.6.2009
Označenie normy: UIC 776-2-2ed.
Dátum vydania normy: 1.6.2009
Kód tovaru: NS-550420
Počet strán: 43
Približná hmotnosť: 129 g (0.28 libier)
Krajina: Medzinárodná technická norma
Kategória: Technické normy UIC
Summary:
ry
The procedures for verifying the strength of railway bridges are covered by detailed and comprehensive rules of calculation already in existence. In contrast, serviceability limit states, notably deformation ELS, are described only in network calculation rules or in UIC leaflets.
In essence, bridges are deformable structures. These deformations must be controlled all the more accurately as trains travel at high, and very high speeds. The purpose of this leaflet is to specify the design requirements for rail-bridges as regards train/track/bridge interaction phenomena and in particular speed, thereby taking into account bridge resonance phenomena. It outlines the corresponding draft criteria and provides information on the phenomena to be controlled as well as the appropriate procedures for verifying the structures.
This leaflet should be used in conjunction with
UIC Leaflet 776-1
.
Poskytovanie aktuálnych informácií o legislatívnych predpisoch vyhlásených v Zbierke zákonov od roku 1945.
Aktualizácia 2x v mesiaci !
Chcete vedieť viac informácii ? Pozrite sa na túto stránku.
Posledná aktualizácia: 2024-07-29 (Počet položiek: 2 339 192)
© Copyright 2024 NORMSERVIS s.r.o.