Potrebujeme váš súhlas na využitie jednotlivých dát, aby sa vám okrem iného mohli ukazovať informácie týkajúce sa vašich záujmov. Súhlas udelíte kliknutím na tlačidlo „OK“.
Information technology - Service management - Part 11: Guidance on the relationship between ISO/IEC 20000-1 and service management frameworks: ITIL®
NORMA vydaná dňa 27.8.2021
Označenie normy: ISO/IEC/TS 20000-11-ed.1.0
Dátum vydania normy: 27.8.2021
Kód tovaru: NS-1034236
Počet strán: 53
Približná hmotnosť: 159 g (0.35 libier)
Krajina: Medzinárodná technická norma
Kategória: Technické normy ISO
This document provides guidance on the relationship between ISO/IEC 20000–1 and a commonly used service management framework, ITIL 4. It can be used by any organization or person wishing to understand how ITIL can be used with ISO/IEC 20000–1, including: a) an organization that has claimed or demonstrated or intends to claim or demonstrate conformity to the requirements specified in ISO/IEC 20000–1 and is seeking guidance on the use of ITIL to establish and improve an SMS and the services; b) an organization that already uses ITIL and is seeking guidance on how ITIL can be used to support efforts to demonstrate conformity to the requirements specified in ISO/IEC 20000–1; c) an assessor or auditor who wishes to understand the use of ITIL as a support in achieving the requirements specified in ISO/IEC 20000–1. Clause 4 describes how ITIL can support the demonstration of conformity to ISO/IEC 20000–1. Clause 5 correlates the ITIL documents to requirements in ISO/IEC 20000–1. The tables in Annex A correlate terms and clauses in ISO/IEC 20000–1 to ITIL and vice versa; the tables in Annex B correlate clauses in ISO/IEC 20000-1 to the ITIL 4 publications and vice versa.
Poskytovanie aktuálnych informácií o legislatívnych predpisoch vyhlásených v Zbierke zákonov od roku 1945.
Aktualizácia 2x v mesiaci !
Chcete vedieť viac informácii ? Pozrite sa na túto stránku.
Posledná aktualizácia: 2025-12-18 (Počet položiek: 2 252 678)
© Copyright 2025 NORMSERVIS s.r.o.