ČSN EN 15610 (736341)

Železniční aplikace - Emise hluku - Měření drsnosti povrchu kolejnic ve vztahu k hluku valení (Norma k přímému použití jako ČSN).



NORMA vydaná dňa 1.11.2019


Jazyk
Prevedenie
DostupnosťSKLADOM
Cena17.30 bez DPH
17.30

Informácie o norme:

Označenie normy: ČSN EN 15610
Rozlišovací znak: 736341
Katalógové číslo: 508120
Dátum vydania normy: 1.11.2019
Kód tovaru: NS-974135
Počet strán: 40
Približná hmotnosť: 120 g (0.26 libier)
Krajina: Česká technická norma
Kategória: Technické normy ČSN

Kategórie - podobné normy:

Hluk působený dopravou
Stavba železnic

Anotácia textu normy ČSN EN 15610 (736341):

This document specifies a direct measurement method for characterizing the surface roughness of the rail and wheel associated with rolling noise ("acoustic roughness"), in the form of a one-third octave band spectrum. This document describes a method for: a) selecting measuring positions along a track or selecting wheels of a vehicle; b) selecting lateral positions for measurements; c) the data acquisition procedure; d) measurement data processing in order to estimate a set of one-third octave band roughness spectra; e) presentation of this estimate for comparison with limits of acoustic roughness; f) comparison with a given upper limit in terms of a one-third octave band wavelength spectrum; g) the measuring system requirements. 1.2 It is applicable to the: a) compliance testing of reference track sections in relation to the acceptance test for noise emitted by railway vehicles; b) performance testing of track sections in relation to noise emitted by railway vehicles; c) acceptance of the running surface condition only in the case where the acoustic roughness is the acceptance criterion; d) assessment of the wheel surface condition as an input for the acoustic acceptance of brake blocks; e) assessment of the wheel and rail roughness as input to the calculation of combined wheel rail roughness; f) diagnosis of wheel-rail noise issues for specific tracks or wheels; g) assessment of the wheel and rail roughness as input to rolling noise modelling; h) assessment of the wheel and rail roughness as input to noise source separation methods. 1.3 It is not applicable to the: a) measurement of roughness (rail roughness, wheel roughness or combined roughness) using an indirect method; b) analysis of the effect of wheel-rail interaction, such as a "contact filter"; c) approval of rail and wheel reprofiling, including rail grinding operations, except for those where the acoustic roughness is specifically the approval criterion (and not the grinding quality criteria as provided in e.g. EN 13231-3); d) characterization of track and wheel geometry except where associated with noise generation

Odporúčame:

Aktualizácia zákonov

Chcete mať istotu o platnosti využívaných predpisov?
Ponúkame Vám riešenie, aby ste mohli používať stále platné (aktuálne) legislatívne predpisy
Chcete vedieť viac informácií ? Pozrite sa na túto stránku.




Cookies Cookies

Potrebujeme váš súhlas na využitie jednotlivých dát, aby sa vám okrem iného mohli ukazovať informácie týkajúce sa vašich záujmov. Súhlas udelíte kliknutím na tlačidlo „OK“.

Súhlas môžete odmietnuť tu.

Tu máte možnosť prispôsobiť si nastavenia súborov cookies v súlade s vlastnými preferenciami.

Potrebujeme váš súhlas na využitie jednotlivých dát, aby sa vám okrem iného mohli ukazovať informácie týkajúce sa vašich záujmov.