Norma ISO 10002:2014 17.7.2014 náhľad

ISO 10002:2014

Quality management -- Customer satisfaction -- Guidelines for complaints handling in organizations

Automaticky preložený názov:

Riadenie kvality - Spokojnosť zákazníka - Smernica pre vybavovanie sťažností v organizáciách



NORMA vydaná dňa 17.7.2014


DostupnosťVypredané
CenaNA OTÁZKU bez DPH
NA OTÁZKU

Informácie o norme:

Označenie normy: ISO 10002:2014
Dátum vydania normy: 17.7.2014
Kód tovaru: NS-421486
Počet strán: 26
Približná hmotnosť: 78 g (0.17 libier)
Krajina: Medzinárodná technická norma

Kategórie - podobné normy:

Řízení jakosti a zabezpečování jakosti

Anotácia textu normy ISO 10002:2014 :

ISO 10002:2014 provides guidance on the process of complaints handling related to products within an organization, including planning, design, operation, maintenance, and improvement. The complaints-handling process described is suitable for use as one of the processes of an overall quality management system. ISO 10002:2014 is not applicable to disputes referred for resolution outside the organization or for employment-related disputes. It is also intended for use by organizations of all sizes and in all sectors. Annex A provides guidance specifically for small businesses. ISO 10002:2014 addresses the following aspects of complaints handling: enhancing customer satisfaction by creating a customer-focused environment that is open to feedback (including complaints), resolving any complaints received, and enhancing the organization`s ability to improve its product and customer service; top management involvement and commitment through adequate acquisition and deployment of resources, including personnel training; recognizing and addressing the needs and expectations of complainants; providing complainants with an open, effective, and easy-to-use complaints process; analysing and evaluating complaints in order to improve the product and customer service quality; auditing of the complaints-handling process; reviewing the effectiveness and efficiency of the complaints-handling process.



Cookies Cookies

Potrebujeme váš súhlas na využitie jednotlivých dát, aby sa vám okrem iného mohli ukazovať informácie týkajúce sa vašich záujmov. Súhlas udelíte kliknutím na tlačidlo „OK“.

Súhlas môžete odmietnuť tu.

Tu máte možnosť prispôsobiť si nastavenia súborov cookies v súlade s vlastnými preferenciami.

Potrebujeme váš súhlas na využitie jednotlivých dát, aby sa vám okrem iného mohli ukazovať informácie týkajúce sa vašich záujmov.